söndag 6 januari 2013

Dagen efter!

God morgon världen!

Och jag som sa att det inte blir någon dans förrän den 11 januari,,,,,,,,,,
Trettondagsafton tillbringade jag och 680 personer i Brunnsparken.
Dansade till Donnez.
Det var trångt och knuffigt men väldigt, väldigt kul.
Medelåldern var 55 plus.
När jag började dansa på 80-talet så fanns det inga killar i min ålder som dansade foxtrot och bugg utan det var de som var minst 20 år äldre än mig som dansade.
Så jag var deras lilla flicka =)
Jag fick jobba mig till att bli respekterad av männen.
Det var bara att bjuda upp dem om man ville dansa. =) Det fanns de män som var rädda för att få stämpeln "gubbsjuk" på sig.
Minns även en man som sa till mig att "bara jag sköter mig" så skulle vi dansa.Den mannen hade jag en riktigt jävla diskussion med =). Som försvar var att han dansat med några tjejer som hade gett massa inviter,,,
Honom dansar jag faktiskt med än idag.

En kväll som den igår betydde att många av  mina "män" var där.
Det som är trevligt med de lite äldre männen är att de pratar så mycket. De berättar mycket om sitt liv. Fruar, hundar och ungar.Och de förväntar sig många gånger att man ska komma ihåg det de sagt nästa gång man dansar.Så det är ett sjå att hålla isär vem som har sagt vad =)
Men jag tycker att det bara är charmigt!

På dansen igår var det ett stort damöverskott. Och då menar jag stort,,,tror mer än 40 damer.
Som dam så måste man ta mod till sig och våga bjuda upp.
Brunnsparken har demokratisk dans och det innebär att både män och kvinnor kan bjuda upp.
Att stå som panelhöna en hel kväll är inte kul.
Så jobba på tjejer!!!!!

Donnez hade bytt ut några av sina musiker.Men till det positiva.
Det lät mycket bra,,,dock kanske lite för "dunkdunk".
När jag ordnar med mina spellistor så använder jag mycket av Donnez musik. De har en mycket taktfast musik. Bra takt och jämnt tempo. Och den mesta musiken är "lagom"

Nästa gång vi ses här är efter vå "tjugondeaknutsdans" !
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar