torsdag 1 november 2012

Träningsdans i Lindesberg!

Lite historik från veckan som var och som är värt att veta.
Torsdag den 25 okt så anordnade Linde dansklubb en träningsdanskväll på Lindesbergs arena. En mycket trevlig kväll. Det var nästan 60 personer som hittat dit. Jag instruerade i en dans "bytesbugg". Meningen med den är att man får dansa med fler människor- om än bara för en kort stund. Det tycker jag är jätteviktigt. Att dansa med olika människor gör att man lär sig föra och följa. Ofta kan det bli så att man dansar med sin "respektive" ofta. Vilket innebär att man känner varann och vet vad den andre ska göra i dansen. Att då dansa med en annan gör att man måste "känna av" den personen.
"Hur" man dansar är ett kapitel för sig och det kommer jag nog skriva om så småningom =)

Nästa "träningsdans" är torsdag den 15 november. Kl 19.15- 22.00
 Då kommer jag att vara där och jag har då med min dator med musik.
Kommer även denna gång leda er i "bytesbuggen"
Jag hoppas att vi blir lika många denna gång eller ännu bättre. Lite fler.
Så hjärtligt välkomna till en kväll med mycket svett och skratt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar