lördag 17 november 2012

Dans , dans, dans!


Det har varit en intensiv men otroligt rolig vecka.
Mycket dans,,,jaaaa. Ibland tajmar det så allt är på samma gång.
I tisdags så dansade jag till Blender i Brunnsparken. Det var ganska mycket folk. Svettigt. Intensivt.
Nu har jag dansat till dem 2 gånger på en månad. Personligen så tycker jag nog att de var mer på topp när de spelade i Umeå. Men det kanske berodde på de härliga norrlänningar som var där. Eller att de var mer på "hemmaplan".
För mig så är det en "egen" kväll då jag bara dansar. Några timmar för mig själv så jag laddar batterierna

I onsdags så ledde jag gammeldanskurs och motionsdansen.
Lika kul som vanligt. En sån kväll blir mer en "lära ut och inte dansa " kväll. Men det är ju meningen att de som kommer till mig och dansar ska bli varma och känna att det är en rolig motionsform.
Varje onsdag när jag stänger dörren till danslokalen så sätter jag mig ner och tänker tillbaka på kvällen. På hur den varit. Ni ska bara veta vilken glädje den ger,,,,,

I torsdags så var jag "DJ". Ja, musiken jag hade var ju förstås bugg och foxtrot. Vi var på Arenan i Lindesberg och hade träningsdans. Har ett samarbete med Linde dansklubb och jag hade blivit tillfrågad om jag ville hålla i musiken.
Den kvällen blev det mycket dans för min del. Dansade en del  med en kille som flyttat från Köping till Siggebohyttan. Det visar sig att han dansar med i Lindesbergs folkdansgille. Vilka tankar tror ni kommer i mitt huvud då?????
Jo, att locka honom att komma till Tassadansarna i Frövi.
Jag hoppas, jag hoppas.
Danskvällen föll nästan alla i smaken. Lite svårt är det att tillgodose de som helst dansar Lindyhop och swing. Men jag hoppas de ändå var ganska nöjda.

Den här veckan har också innehållit planering av vår "Mellandagsdans" som vi ska ha i Vedevåg Teater.
Den äger rum torsdag den 27 december. Då kommer "Kajsas Upplevelser" och spelar.

Nästa vecka blir mer lugn.
Så välkomna in igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar